‍‍
کد خبر: ۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
بازدید از صفحه اول |
نسخه چاپی
|
ارسال به دوستان
| ذخیره فایل |
همان طور که دریافت مجوز از سازمان زیباسازی شهرداری برای نصب این تابلوها در فرصت کوتاه شروع به کار شورای جدید شهر در هاله‌ای از ابهام است، وضعیت عملکرد شهردار کرمان جدید نیز متأثر از این اقدامات خواهد بود؟

نشریه الکترونیک نقطه – هانی نخعی / در عصر صنعت و تکنولوژی، بزرگترین دغدغه‌ی صاحبان صنعت و تجارت بعد از سرمایه‌، مسئله فروش کالاست.

و بزرگترین مولفه‌ی موثر در حوزه‌ی فروش را مشتری به خود اختصاص داده است؛ مشتریانی که گاهی از سر نیاز و گاهی برای تفریح و این روزها گاها برای چشم و هم چشمی پا به بازار می‌گذارند.

تفریح و چشم و هم چشمی ارتباطی با خواسته‌های مشتری ندارد، ولی مسئله‌ی نیاز و نیاز سازی اولویت اول بازاریابان است. نیاز سازی‌های کاذب و مُد گرایی، یکی از بزرگترین مشکلات جامعه سازی عصر مدرن است؛ از طرفی سرمایه داران را خوشنود می‌کند و بازارها را شلوغ، و از طرفی اصراف و ولخرجی و بی بندوباری مالی ایجاد می کند.

انگلیسی‌ها مثالی دارند که می گوید اگر 10 پنی سرمایه داری، 9 پنی آن را تبلیغ کن و یک پنی آن را خرج کن. این جمله مبنای نیاز سازی امروز است؛ تبلیغات.

صنعت تبلیغ این روزها به سرعت در حال توسعه و رشد است و به‌شدت درآمدزا و این مزیت‌ها، افراد مختلف را به سمت فعالیت در عرصه‌ی تبلیغات کشانده است.

این روزها شاهد تغییرات عجیب و غریبی در خیابان‌های محلات بالای شهر کرمان هستیم. تابلوها و بیلبوردها و تیرک‌های تبلیغاتی بزرگ و وسیعی در نقاط مختلف خیابان‌های امام جمعه، میدان کوثر، بلوار جمهوری اسلامی، خیابان شفا و... در حال نصب و بهره برداری هستند.

چیزی که بلافاصله پس از نصب این تابلوها و بیلبوردها جلب توجه کرد، نصب عکس‌های بزرگ از رهبری معظم انقلاب و آرم‌‌های سپاه بود، تا جایی که نگارنده تصور کردم این بیلبوردها متعلق به سپاه پاسداران است. ولی بعد از پیگیری‌، به نتیجه‌ای عجیب‌تر رسیدم؛ تابلوها و تیرک‌ها متعلق به یکی از آقازادگان وابسته به دولت‌اند!

عجیب‌تر، ایجاد سوالی در خصوص نحوه‌ی واگذاری این تابلوها – و چگونگی طی مراحل قانونی مناقصه‌ و واگذاری- به فرد مذکور است و این‌که تنها در ازای ساخت چند سرویس بهداشتی در شهر، چنین امتیاز خاصی به شخصی واگذار شده است.

اینکه بیلبوردهای یاد شده برای مدت کوتاهی به صورت رایگان در اختیار سپاه فرودگاه قرار داده شده و با این شیوه (نصب عکس رهبر انقلاب و آرم سپاه ) استفاده می‌شوند، جای سوال و تامل بیشتری دارد.

همچنین این سوال مطرح است که آیا ارتباطی بین تغییر شهردار در آینده‌ی نزدیک و نصب سریع و عجولانه‌ی این تابلوها وجود دارد؟ آیا همان طور که دریافت مجوز از سازمان زیباسازی شهرداری برای نصب این تابلوها در فرصت کوتاه شروع به کار شورای جدید شهر در هاله‌ای از ابهام است، وضعیت عملکرد شهردار جدید نیز متأثر از این اقدامات خواهد بود؟

به‌نظر می‌رسد بررسی ساز و کارهای قانونی این مسایل باید در دستور کار جدی شورای شهر آینده باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: